cxj21t7dkpy2ivvh8ya9gsngt192n5 (function(e,t,o,n,p,r,i){e.visitorGlobalObjectAlias=n;e[e.visitorGlobalObjectAlias]=e[e.visitorGlobalObjectAlias]||function(){(e[e.visitorGlobalObjectAlias].q=e[e.visitorGlobalObjectAlias].q||[]).push(arguments)};e[e.visitorGlobalObjectAlias].l=(new Date).getTime();r=t.createElement("script");r.src=o;r.async=true;i=t.getElementsByTagName("script")[0];i.parentNode.insertBefore(r,i)})(window,document,"https://diffuser-cdn.app-us1.com/diffuser/diffuser.js","vgo"); vgo('setAccount', '1002306048'); vgo('setTrackByDefault', true); vgo('process');

‘Het gaat ons om dat stukje extra aandacht’

‘Het gaat ons om dat stukje extra aandacht’

Ronald: ‘Onze kinderen waren volwassen en het huis uit, dus ik vroeg aan Trudie: Wat gaan we doen? Het vertrekpunt was sowieso om samen iets te ondernemen, iets dat naadloos bij ons aansluit. Toen kwam het Gastenhuis voorbij. We waren getrokken door het concept en door het huis, het pand, hier werden we gelijk verliefd op.’ Trudie vervolgt: ‘Het is vier jaar later nog steeds een prachtig concept en bovendien een welkome aanvulling op wat er voor deze doelgroep is in Nederland. Wij zien heel sterk de meerwaarde van kleinschalig wonen in een setting als de onze. Ook als je kijkt naar de zorg en aandacht die wij kunnen bieden en hoe de familie zich erbij voelt. Dat stukje extra aandacht, daar gaat het ons om.’

Ronald: ‘Het pand, de sfeer en de uitstraling maken dit huis bijzonder. Ook vandaag de dag wekt het bij velen nog een wow-gevoel op. En dan de plek waar we zitten, middenin de binnenstad. De locatie biedt heel veel mogelijkheden voor bewoners én hun familie. Je wandelt heel gemakkelijk even met je familielid de stad in, doet een boodschapje, pakt een terrasje en loopt zo naar de havens.’ Trudie: ‘Natuurlijk, de bewoner staat te allen tijde voorop, maar wij toetsen ons zeker ook aan wat de familie vindt. Zolang wij te horen krijgen dat ze met een gerust hart naar huis gaan en zolang wij geregeld opstekers van ze krijgen, weten wij dat we het goed doen. We letten er bovendien op dat onze bewoners er fijn en verzorgd uitzien. Zoiets schijnbaar normaals geeft eigenwaarde. Het heeft te maken met identiteit, net als de inrichting van je appartement, of de activiteiten waar je wel of niet aan deelneemt.’

Ronald: ‘Wat maakt een goede zorgpionier? Nou kijk, een aantal zaken moet sowieso bij elkaar komen. Om te beginnen: je moet graag samen zijn. En je moet het zien zitten om  collega’s te zijn. Dag na dag. Wil je verschil maken in de zorg, eigen ondernemer zijn en je eigen team kiezen en aansturen? Dan is deze baan voor jou. Het past bij ons omdat we zelfstandig zijn, maar toch onderdeel van een groter geheel, en dat vinden wij een hele fijne gedachte. Het is voor ons een way of life geworden; we zijn 24/7 bereikbaar en 24/7 betrokken bij ons huis. Ook dat moet je willen. Wij voelen ons sinds dag één verantwoordelijk en betrokken en we weten en merken aan de reacties van bewoners, familie en collega’s dat we het doen voor iets prachtigs.’

Deel dit interview

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor onze halfjaarlijkse nieuwsbrief

    Tarieven

    Wat kost wonen bij een Gastenhuis? En hoe vraag je vergoeding aan vanuit de Wet langdurige zorg?

    Lees meer

    Vacatures

    Deel jij onze visie op dementiezorg? Wij zijn doorlopend op zoek naar zorgtalent op alle niveaus.

    Bekijk onze vacatures