Aanmelden en wachtlijst

Op de tarievenpagina leest u alles over de tarieven en vergoeding. Hier leest u hoe u zich aanmeldt of een plek krijgt op de wachtlijst van een Gastenhuis.

Hoe meld ik mij aan?

Hebt u belangstelling om bij ons te komen wonen? Dan adviseren wij u rechtstreeks contact op te nemen met het Gastenhuis van uw keuze. Dat kan ook als u nog geen Wlz-indicatie voor 24-uurszorg hebt aangevraagd. Het echtpaar of zorgkoppel dat het huis leidt, helpt u dan verder.

Is er een wachtlijst? Dan kunnen zij u daarin alvast opnemen, of u doorverwijzen. Uiteraard moet er wel sprake zijn van dementie, die bijvoorbeeld door een geriater is vastgesteld. U kunt zich ook direct bij ons aanmelden via het aanmeldformulier. U hoeft daar slechts enkele velden in te vullen. Wij nemen dan contact met u op.

Is er een wachtlijst?

Op onze vestigingenpagina ziet u welke Gastenhuizen nog appartementen beschikbaar hebben. Ook als het huis van uw keuze geen plek heeft, raden wij aan contact met hen op te nemen, of u daar aan te melden. Wij informeren u dan over de eventuele wachttijd, en kunnen u op de wachtlijst plaatsen. De wachttijd is in beginsel bepalend bij het vaststellen van de volgorde waarin wij mensen in zorg nemen. Sommige huizen hebben een wachtlijst van vele maanden, andere hebben sneller plek.

Actuele wachtlijst inzien

Vanaf januari 2022 publiceren wij de actuele wachtlijst per Gastenhuis maandelijks op deze webpagina.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Een Wlz-indicatie geeft u niet alleen recht op vergoeding van de zorg, maar ook op een gratis, onafhankelijke cliëntondersteuner oftewel ‘casemanager’. De cliëntondersteuner is een deskundige die u helpt de juiste zorg en ondersteuning vinden en regelen. Het zorgkantoor waar u onder valt is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van de cliëntondersteuner. Hier vindt u welk zorgkantoor dit voor u is. U kunt zelf contact met het kantoor opnemen om te vragen om een cliëntondersteuner.

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief